Juice i deg viktige næringsstoffer

God kveld kjære deg!

Etter en lang dag på lesesalen etterfulgt av en hard spinningtime, var jeg nødt til å lage noe som ga meg rask energi og påfyll av tapt væske (det ligger bokstavelig talt en dam rundt sykkelen min når jeg er ferdig, så påfyll av væske er superviktig). Jeg var innom butikken og kjøpte nesten hele fruktavdelingen, hehe! Ikke særlig smart å handle når man er supersulten, men så var det bare fukt #notfeelingguiltyafterall.

IMG_4039

Jeg er så heldig å ha en juicemaskin! Det er virkelig noe jeg kan anbefale å kjøpe. Smækk, smækk, 1, 2, 3 så har du laget deg en deilig juice med masse viktige næringsstoffer og som faktisk smaker utrolig godt.

Med 3 spiseskjeer chiafrø får du også i deg ekstra kalsium, jern, sink og omega 3. Chiafrø er virkelig tingen. Jeg vil anbefale å alltid bruke en appelsin (eller to) og et eple for å gjøre juicen litt søt, men ellers er det bare å kjøre på med alt av grønnsaker. For økonomiens skyld bør du bruke frukt og grønnsaker med høyt innhold av vann. En hel brokkoli inneholder svært lite vann og det er dumt å bruke en hel brokkoli på tre dråper juice #student4life #tenkøkonomi.

I denne juicen (ca. en halv liter) brukte jeg dette (se bildetekst for beskrivelse)

IMG_4031

èn selleristang, tre gulrøtter, 1/3 agurk, to epler, en blodappelsin, en appelsin, en liten klase druer, en spiseskje frisk ingefær, resten av en squash og 1/3 sitron

IMG_4033

 

IMG_4037

 

IMG_4035

 

IMG_4040

 

Drikk deg sunn (det føles hvert fall som om man blir supersunn i det øyeblikket man drikker denne deiligheten). Prøv selv!

Johanne

xoxo

Legg igjen en kommentar

